Morgonstund

Jag vill helst glömma alla de gånger jag vaknade på morgonen och fortsatte att blunda, för jag trodde att mormor och morfar hade varit och hämtat mig på natten och tagit med mig hem till dem igen. Jag blundade hårt, hårt ända tills någon körde upp mig ur sängen. Jag skulle ha frukost som oftast bestod av kaffe och socker i en djup tallrik där det låg brödtärningar. Denna sörja åts med sked och kallades 'soppor'. Enda anledningen till att jag åt det var att jag var så vansinnigt hungrig alltid.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrietta

sv; ja , man glömmer så lätt bort det och det är ju ens närmaste som kan såra en mest :)

2014-03-11 @ 09:23:51
URL: http://ettass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0