Ännu mera släktforskning

Jag har ju skrivit lite om att jag började forska bland mina rötter. Det blev tvärstopp och jag skickade ett mejl till en kvinna vars blogg jag stött på. Jag bad om hjälp med sökandet och var fylld av förväntan. Ganska snart fick jag ett svar där hon skrev att jag har en bror till min far och en kusin i livet. Hon hade inte fått fram några telefonnummer till dem och det fick inte jag heller! När jag letade på min kusin hittade jag en man på nätet som passade in på de uppgifter Monica fått fram. Jag skrev ett kort meddelande och fick svar där han bekräftade att vi var kusiner. En kväll när jag kom in efter hundpromenaden hade han skickat sitt telefonnr. Jag andades djupt och ringde upp honom. Han hade tyvärr ingen kontakt med någon i vår gemensamma släkt, men jag fick ett nummer till hans pappa, min farbror, och jag ska ringa till honom nu i helgen! Min kusin sa att det är en "Elak Gubbe" så jag har väl varit lite nervig för detta, men kommit underfund med att han kanske inte är elak. Jag vill inte att han ska vara elak, och är han det behöver jag ju inte bry mig!
Jag ska berätta mer vad Monica kommit fram till senare! Det är så oerhört spännande!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anni

Oj, så spännande! Släktingar du inte kände till innan! Hoppas att det leder till trevliga kontakter.

2014-03-21 @ 15:25:46
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0