Nostalgitripp

Idag har jag varit med min bror på en loppisrundtur. Det blev en riktig nostalgitripp!
I Halmstads Folkets Park var det bakluckeloppis och jag passade på att titta på scenen där jag har sett så ofantligt många olika artister. Det ser inte mycket ut för världen men där har jag sett och hört de mest hissnande saker.
Varje Förstamaj och Midsommar smet vi in där. Där har luftakrobater svingat sig oförskräckt mellan trapetser högt upp under taket. Där har stått världsartister och spelat och sjungit, medan vi i publiken hjälpt till med att hålla takten. Jag var i Halmstad varje lov och en kompis bodde granne med Folkparken så det var bara att smita in där genom staketet.
Jag hittade en bunt gamla tidningar på loppisen jag började titta runt i. Så många roliga stunder det varit med Mad.
Bland de gamla kvarnarna kände jag nästan doften av nymalt kaffe.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0