Kontaktannons

Jag funderar över det här med kontaktannonser och får fram följande:
Jag söker dig man, som är något år yngre än jag. Du bör ha bil och körkort, jag älskar att åka ut lite på måfå. Du bör ha ett eget boende som du gärna vill behålla, jag vill fortsätta bo i min lägenhet. Men vi träffas när jag vill. Du ska älska att prata om allt och inget och däremellan kanske vara tyst en hel dag. Ta ett glas vin, eller två ibland och ibland inget alls. Du ska vara händig både vad det gäller trädgårdsarbete och att ta hand om röran som uppkommer inne hos mig ibland. Du ska naturligtvis vara kunnig i att tapetsera, måla, reparera och så! Mat ska du tycka om och långa, snabba promenader under tystnad! Du ska naturligtvis vara ekonomiskt oberoende och ha det där lite extra på bankkontot. Är du dessutom ögongodis kan du höra av dig till mig!
 
Den Rätte
Jag hade tänkt dig blond
och lång över allt förstånd
och  med en energisk haka.
Du som i dröm och vaka,
varit mitt ideal,
blond och högväxt och smal.
Och så kommer du dock,
mörk och kortväxt och tjock,
med hakan i nervikt krage
och en början till mage.
Sådan kliver du in,
i min själ och mitt skinn.
Allting skapades om
när du kom.
Allting slog du itu,
du, du.
//Erik Lindorm
 

Kommentarer
Postat av: Nett

Låter som drömmannen :)

2014-04-01 @ 13:06:26
URL: http://www.enkoppkaffe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0