Dr Feelgood

Positivt tänkande ger mig ett positivt sinne, det vet jag sedan länge. En negativ tanke föder flera tusen, tusen....
För att kunna tänka positivt läser jag, med jämna mellanrum, feelgood-böcker, ser glada filmer eller TV-serier. Vissa platser kan få mig att må så jäkla bra! En del musik får mig att fara iväg i ett glädjerus.
Just nu läser jag en bok som heter "Vickys Vintage-butik. Jag blir glad om jag kan få lite tips på nya glädjespridande böcker, filmer och musik, ja, vad du än använder för att känna dig gladare.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anni

Jag lyssnar mycket på Jason Mraz - kärleksfull och melodisk musik med budskap.

Svar: I'm Your's är med på min "glädje"-lista...lyssnar ofta på den när jag är ute och går :)
lilalili

2014-04-10 @ 14:46:48
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.se
Postat av: KajsaLisa

Hundraaringen som forsvann, fick mig att skratta. Aven om den skildrar en massa elande.
Om du vill kan du kolla mitt romanprojekt under den fliken ovanfor headern. Tre kapitel draplig feelgood.

Svar: Hundraåringen skrattade jag också åt...har inte orkat se filmen än, men det kommer säkert. ..och jag ska läsa det du skrivit när jag läst färdigt Vickys...
lilalili

2014-04-11 @ 00:39:22
URL: http://kajsalisasblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0