Ilska

Gårdagen är en dag jag gärna glömmer och gömmer. Det var lång väntetid i telefon för att komma till Vårdcentralen. Väl där mötte jag en snorkig läkare, som vid närmare eftertanke trampade på mig. Det var mobbing hon gick in för och jag besvarade det med den absolut sämsta argumentation som tänkas kan. Jag blev så fruktansvärt ledsen, sårad och visade det genom ilska. Då blir inte orden de där lugna och sakliga som så väl behövs.
Inte blev jag friskare av det,  det enda som hände var att blodtrycket steg och jag blev ordinerad blodtryckssänkande medicin. Jag sökte för magkatarrsliknande symptom. Hmpf!


Kommentarer
Postat av: Judith - kaos o annat

Gahhhh.... säger jag bara!

Vårdcentraler! Fnys....

Jag förstår din frustration och jag tror det är bra dom där jäkla läkarna då och då får sig en rejäl åthutning och fundering på om dom inte ska fundera på att byta jobb för det var tydligen ett helt fel val av dom att satsa alla åren på den utbildningen då det ju handlar om att vårda MÄNNISKOR. Levande sådana med KÄNSLOR!!!



Bra av dig att du röt till. Hoppas du ändå snart blir frisk för inte blir man kryare av att behöva strida med om också!



Kram

2009-09-23 @ 10:03:07
URL: http://judith45.blogspot.com
Postat av: Stefan Falkelind

Ja man kan säga en massa saker när man blir sårad och ledsen. Saker som man egentligen inte menar. Fast bra att du sa ifrån.

2009-09-23 @ 14:25:41
URL: http://falkelind.blogg.se/
Postat av: elena cn

Ja, jävlar! Det påminner om samtalet med min bitr. rektor jag hade igår kväll. Och när jag blir ilsken då gråter jag...inte roligt!

2009-09-23 @ 22:15:12
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: [Jenniiies Fotoblogg ]

Hejsan !

Jag håller på att starta upp ett smyckeföretag med annorlunda och unika smycken. Jag gör framförallt halsband av pärlplattor. De är både färgglada och coola. Titta gärna in och säg vad du tycker, kanske vill du också beställa något smycke ? :)

MVH Jennie

2009-09-24 @ 11:10:38
URL: http://jenniiesfoto.blogg.se/
Postat av: Mija

Usch, vad tråkigt när de kör över en så där! Tycker det var bra att du blev ilsken, folk som spelar översittare och sårar folk ska ha sig en skrapa!!



Stor kram till dig!

Mija

2009-09-24 @ 20:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0