Härlig händelserik resa. Del 1.

Jag åkte ju iväg i lördags och kom fram till Stockholm vid 14-tiden. Från centralen skulle jag åka vidare med T-banan men där vart det totalt stopp. Det stod poliser och vakter och stoppade alla, det hade brunnit och det var kraftig rökutveckling utmed spåret. Jag kände hur hjärtat klappade igång snabbt, snabbt! Jag hade ju en tid att passa och skulle till en adress jag aldrig varit på tidigare. Hur jag skulle ta mig dit med T-banan visste jag med hjälp av min GPS. Jag frågade hur jag tog mig vidare och fick ett ganska vagt besked om att jag skulle ta mig till Åhléns och ta bussen till Slussen därifrån - om de tog med mig, sa farbror polisen. Jag tittade lite undrande på honom och sa att det kändes skönt att få så klara besked och rusade till Åhléns. Där kom jag på att jag ju inte ens visste vilket håll jag skulle åka på, jag frågade några som inte visste något. Jag kom på att jag hittade till Slussen och rusade iväg. En bit bort skrek en polis återigen till mig att jag skulle stanna! Det gjorde jag ju och massor av polis-mc och polisbilar och limousiner drog förbi och jag rusade vidare. Till slut kom jag fram och hittade rätt adress. Totalt genomsvett anlände jag med cirka 1 timmas försening till ett informationsmöte om mina nya arbetsuppgifter. Koftan var totalt genomblöt och jag flåsade som en blåsbälg! Vilket bra första intryck jag måste ha gett -Not!




Kommentarer
Postat av: vicke

vilken otur du hade, jag hoppas att dom var förstående

2009-09-07 @ 12:27:38
URL: http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen
Postat av: Mija

Nämen stackare, vilken pärs! Ja, det var ju himla typiskt att hamna mitt i tunnelbanekaos och EU-folk...

Finns inget mer stressande när man har tid att passa och dessutom i en stad man inte känner alltför väl.



Kram från Mija

2009-09-07 @ 13:29:22
Postat av: Karin

Gud, vad jobbigt !!!

Men jag tror säkert de förstod dig. - Du kunde ju inte ha gjort annorlunda !

Men så typiskt ändå...

Hoppas du har en bättre dag idag !!! =)

Kram på dig !

2009-09-07 @ 17:09:24
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: princexswe

Ja du, så kan det gå när man är på främmande ort. Jag hörde om rökutvecklingen. Hade en kompis som varit på stan. Hon fick gå hon med. Men tur att du kom fram iallafall även om det var lite sent. Bättre sent än aldrig oc´h jag tror de fleste förstod ditt dilemma. Ha en skön måndagkväll. kram Eva

2009-09-07 @ 20:29:39
URL: http://princexswe.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Det var så vi hamnade på centralstationen. Dottern och jag skulle till Sergel biografen (hötorget) för att se på Harry Potter och det var ju tur aatt vi åkte i god tid. Det var fram och tillbaka i T-bananan och slutligen blev det pendeltåget istället (centralstationen) Men vi var där kl.13.

Jag tror nog att de där arbetsgivarna hade full förstålse för din försening för det var ju ett fullständigt kaos med alla ersättningsbussar.

2009-09-07 @ 23:30:58
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: tant lila

Vilket elände när det strular så! Men jag undrar varför du inte tog en taxi?

2009-09-08 @ 23:03:30
URL: http://www.metrobloggen.se/lilatankar
Postat av: Stefan Falkelind

Inget bra första intryck men de såg nog att du gjort allt för att komma i tid. Det är ett plus.

2009-09-09 @ 14:38:29
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0