Nya mål i sikte

I går bestämde jag mig för att tacka ja till  2 resor i juni.
Det blir först en vecka i Luleå, och sedan ska jag vara i Almedalen under politikerveckan. Nu håller jag på att ordna de praktiska sakerna för mina utflykter.
Jag blir väldigt glad om någon kommer med tips om vad jag inte bör missa. Jag har aldrig varit i varken Luleå eller på Gotland. Jag kommer inte att ha tillgång till bil på något av ställena.
Detta  blir vansinnigt spännande och jag hoppas innerligt att allt går i lås nu.


 


Kommentarer
Postat av: vashten

Hej min goa vän...önskar dig en härlig o varm pingst...10000 kramar från mig

2009-05-29 @ 10:16:27
URL: http://www.metrobloggen.se/vashten
Postat av: tant lila

Varför inte hyra bil på Gotland? Där finns så mycket att se utanför Visby också, missa inte raukarna och Lummelundagrottorna och så finns väl Gotlands fornsal i Visby. Jag har varit på Gotland EN gång, trots att jag bodde 6,5 år i Oskarshamn. Anledningen till att jag aldrig åkte dit då var minnet av sjöresan hem då det blåste 22 sekundmeter och min grupp inte såg röken av sin reseledare som låg och spydde tillsammans med sin dotter i en hytt- helt redlös av sjögången. Så glöm inte sjösjuketabletter om du åker båt, men de lär vara bättre än i slutet av 1980-talet, sägs det!

Gotland är jättefint! Du kan skatta dig lycklig som ska dit!

2009-05-29 @ 17:33:03
URL: http://www.metrobloggen.se/lilatankar
Postat av: Härligheter enligt Erika

Det är klart att det går i lås...vill du kan du hyra en bil!!!=) Låter jättemysigt!

Kramar Erika

PS

Växterna följer med oss när vi flyttar ut..=)

2009-05-29 @ 18:21:18
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Mia

Åh, Luleå...jag var där en vinter för några år sedan. Vilken sagolikt vacker tågresa genom vita landskap och en och annan röd stuga mitt ute i skogen. I Almedalen har jag aldrig varit, men borde det eftersom mitt arbete alltid är där under politikerveckan.

Hoppas du får bra tips, för jag kan inte ge några. I Luleå var jag med jobbet och upplevde inte så mycket av själva staden.

Trevlig helg! :-)

Kram Mia

2009-05-29 @ 18:50:15
Postat av: Bimbo Boy

Svar: Tack för den söta kommentaren! :) Det är svårt att tro på sig själv i detta jantelagsland. Men man får inte ge upp. Välkommen åter! Stor kram.

2009-05-30 @ 17:19:41
URL: http://bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0