Min Hemresa

Nåväl, jag får väl berätta något om min tågresa i torsdags kväll. Jag bytte tåg i Göteborg, skulle vänta där i 25 minuter på mitt tåg. På tåget till Göteborg gick de ut med flera anrop om förseningar och väntetider så jag trodde vi var försenade. Så är det ju oftast. När vi så närmade oss Göteborg sa de i högtalaren att  "Tåget mot Varberg, Halmstad, Köpenhamn med flera stationer, avgår från spår 12 och vi kommer in på spår 5". Jag gick till spår 12 där det stod att tåget skulle till Köpenhamn och hoppade på. Hittade min vagn och sittplatsen och sedan ropade konduktören ut att enbart SJ:s biljetter gällde då det var ett av SJ:s tåg. När han kom och skulle kontrollera min biljett upptäckte jag att jag skulle åkt med ett senare tåg. Ett Öresundståg som skulle gå 20 minuter senare. Jag fick åka med till Varberg och byta tåg där. Tack och lov fungerade inte konduktörens handdator, annars hade jag fått betala för min resa! Men jag förstår inte varför de kör så tätt inpå varandra. Det skiljer bara 15 - 30 minuter mellan avgångarna. Allt för att skapa förvirring tydligen.


Kommentarer
Postat av: fais

hej syrran såg bilden på apan som kalvar

först trodde jag att det var en bild på mig från

nyårsafton men det var ju fel, eller?

2009-03-25 @ 18:52:41
URL: http://nyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0