Tidsplanerar för att få mer tid

Jag la mig ganska tidigt igår kväll och tittade på TV. Helt plötsligt kom jag på mig med att ha sängen full av anteckningsblock och pennor mm. Jag låg och planerade och skrev ner vad jag hade att göra. Jag hade helt enkelt, omedvetet, tagit itu med vardagen. Jag har väldigt svårt att få struktur på mina dagar. Jag har mängder med saker som jag ska göra, men som jag oftast sitter med i sista minuten. Min planering ser ut ungefär så här:  
 Jag skriver in i min Filofax vad jag ska göra efter hand som jag får nya uppgifter.
Varje söndagseftermiddag plingar min mobil, och det kommer upp ett litet meddelande där det står: Fika och veckoplanera.
Då fixar jag fikat, stänger av alla telefoner. Sätter mig sedan och för över alla tider från filofaxen till mobilen och sätter på alarmet så den ringer och påminner mig.
Jag plockar samtidigt fram alla papper jag behöver, drar ut kopior, läser igenom dem mm. Jag packar väskor och ser till att det finns träningskläder osv.
Detta gör att min vardag blir mycket enklare.
Jag får mer tid som jag kan kalla Fri Tid!




Kommentarer
Postat av: Bitte

Bra att ha små lösningar för lite mer fritid :)Ha en superduper dag nu,kramis!

2009-01-14 @ 12:29:57
URL: http://www.metrobloggen.se/leva
Postat av: Judith

oj...låter som en fullspäckad tillvaro ändå.



Bra du hinner klämma in vilostunder. För det gör du väl? ;-)



Kram

2009-01-14 @ 16:20:26
URL: http://judith45.blogspot.com
Postat av: Emma

Älskar planering!! Enda nackdelen är väl att det blir lite jobbigt om det händer saker utanför planeringen... men jag börjar iaf lära mig att hantera det med :)

2009-01-14 @ 16:24:44
URL: http://www.emsvardag.blogspot.com
Postat av: elena cn

Veckoplanering av mat är väl det stora här hemma. Annars är det en glutt i väggkalendern för att se om det är föräldramöte eller annat på gång.

Fritid??? Det är alltid någon som pockar på min uppmärksamhet...men ibland smiter jag ut med min kamera och då är jag fri!

2009-01-14 @ 22:05:35
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0