Tankar från mitt rum

En vän till mig, som var till sjöss var hemma hos mig för att säga 'Hej då!' Dagen efter skulle han segla till Syd-Amerika. Vi satt och pratade om lite av varje och på bordet hade jag ett stort pussel jag höll på med. Dagarna gick och jag la en och annan pusselbit på rätt plats. Jag fick aldrig någon ordning på det. Det fattades en bit som jag aldrig hittade.
En dag kom min vän hem från Syd-Amerika igen och då lämnade han en pusselbit till mig. Det var han som fått ett infall och tagit med sig den när han åkte. Jag blev lite irriterad över att han inte skickat den till mig, men glömde snart bort det hela.
Efter ett par månader var det dags för honom att ge sig av på nytt. Han lånade en bok av mig för att ha med sig ut på böljan den blå. Innan han gav sig iväg passade jag på att riva ur en sida ur boken som hämnd för pusselbiten. Det var en deckare han lånat och jag rev ur de näst sista sidorna. Den gåtan fick vänta länge på sin lösning för honom för jag skickade naturligtvis inte den till honom.


 

Kommentarer
Postat av: elena cn

Haha! Underbart!! Hämnden är ljuv, eller hur!?

2009-01-13 @ 21:35:27
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: EWA

DET var bra gjort av dej fniss du är en lite räv du vännen ja såg du nu att jag har tagit anbudet att gå hem med 75% av min lön så nu ska jag aldrig jobba mer ... skönt för jag har så mycket ändå att fixa och trixa med kram

2009-01-13 @ 22:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0