Regnbågsbron!

Någonstans finns en bro mellan himmel och jord.

På den sidan himlen finns en alldeles särskild plats, dit leder Regnbågens bro.

När en hund, som varit särskilt betydelsefull dör, kommer den över med Regnbågens bro.

Där finns ängar och kullar för alla våra vänner, de kan springa och leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken - där är behagligt och skönt.

Hundar, som varit sjuka och gamla, skadade eller lemlästade blir friska och starka igen, precis som vi minns dom i våra drömmar.

Alla hundarna är glada och nöjda, men med en vemodig längtan - de saknar alla någon särskild, som de var tvungna lämna kvar.

Alla springer och leker tillsammans, men en dag kommer någon av dem - att stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon blir intensiva; kroppen börjar vibrera av lycka och glädje.
Hunden springer plötsligt ifrån de andra, flyger över det gröna gräset, benen bär honom allt snabbare.

Han har sett dig - du och din älskade vän möts nu igen - i en lycklig återförening - men nu för att alltid vara samman.

Du får överlyckliga pussar i hela ansiktet, dina händer smeker på nytt din kära vän - du ser än en gång in i de tillgivna ögonen, som så länge var borta ur ditt liv, men aldrig från ditt hjärta.

Tillsammans vandrar ni nu över Regnbågens bro - men nu för att aldrig mer skiljas.


Kommentarer
Postat av: Judith

Så tror jag alla djuren har det. Ett ställe där hundar katter hästar och andra djur lever i harmoni med varandra. Dom vida gröna ängarna.

Där finns min häst, mina hundar och alla de katter som funnits hos mig men i olika åldrar har lämnat jordelivet. Nyfödda kattungar, gamla trogna fina hundar, gamla goa fina katter.....

Jag vet dom har det bra idag i sin himmel...där på andra sidan Regnsbågesn bro. Jag längtar också efter att få träffa dom alla.



Du har beskrivit det så fint och harmoniskt.



Kram och önskar dig en underbar avkopplande helg

2009-01-16 @ 22:35:36
URL: http://judith45.blogspot.com
Postat av: ewa

ja den finns.. (bron) känner igen mej sen jag mediterade då gick jag över en bro och upp på ett berg där himlen var . innan jag gick ner igen där ståd min skyddsängel och väntade på mej sen gick jag tillbaka över bron .... och sen tillbaka till jordelivet ...

2009-01-16 @ 22:37:02
Postat av: elena cn

Vackert! Har du skrivit det själv?



Njut av din helg nu för sen...



Kramar!/ Elena

2009-01-16 @ 23:54:05
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Bitte

Oj så fint,får jag kopiera detta och skicka till min syster?Hon bröt ihop fullständigt när hon var tvungen ta bort sin älskade Kim som hade cancer.

2009-01-17 @ 12:32:20
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0