Bloggtorka

Jag är en ganska lycklig person när jag skriver. Som att skriva ett blogginlägg t.ex. Jag vet att det finns massor av människor som sitter och skriver och ändrar och rättar innan de fått ihop sin färdiga blogg. Jag sätter mig vid datorn, får ett ämne att skriva om i huvudet och skriver ner det, förhandsvisar det för mig själv. Läser igenom så det inte är för mycket felstavningar. Under tiden jag skrivit brukar min text ha fört mina tankar till någon bild jag tagit, jag letar upp den och publicerar sedan min 'artikel'. Resultatet blir ju inte alltid det bästa, men det är mitt sätt att skriva på.
Ibland har jag varit utan dator av olika anledningar och då har jag skrivit ner mina tankar i ett block. När jag sedan skriver ut det på datorn blir det inte alls samma sak som jag så noga plitat ner i blocket. Helt plötsligt står det något helt annat i bloggen trots att jag började att skriva efter mina anteckningar.
Så ostrukturerad är jag. Hur gör du när du skriver?
Bloggtorkan som nyss rådde blev ett inlägg. Hummpf - lite häpen sitter jag här nu!


Kommentarer
Postat av: Peter

Roligt sätt att skriva på. Ungefär som jag, jag skriver precis som du utan att ändra och fixa i texten. Det blir vad det blir. Dock så har jag oftast ingen bild men det är ju klart, det kanske kan vara intressant. Texten bara dyker upp i huvudet och jag mår också bra när jag skriver.



Ha det bra

2009-01-07 @ 10:45:18
URL: http://plfunderar.blogspot.com
Postat av: Judith

Ett ämne, något jag känner starkt inom mig som behöver ut, börjar jag skriva om och sedan blir det kanske i slutändan något helt annat. Det liksom drar ut och drar på. Massor som väller upp. Skönt att få ur mig. Ibland raderar jag när jag läser igenom, vill inte dela ut allt men det är mina känslor och mitt liv så det känns skönt att inte behålla det inom mig utan skriva av mig.

Rättstavning brukar jag få göra eftersom mina fingrar har en tendens att vara lite för snabba och då också blandar bokstäverna....hehe

Men jag är ju lite av en petimeter när det gäller det jag gör själv så är det inte korrekt så ändrar jag. Har överseende med andra men inte med mig själv och det jag gör.

Bilder dyker upp i mitt huvud då och då men har inte så många själv då kameran är nyinköpt och inte inlärd ännu och dessutom kraschade den gamla datorn där jag hade en del sparat....



Önskar dig en härlig dag.

2009-01-07 @ 11:16:03
URL: http://judith45.blogspot.com
Postat av: Artlover

Det fria skrivandet för hand kan flyta fram mer än på en dator. Jag tycker själv att det kan vara skönt att skriva av sig ibland, som att ha pennan i hand och rita en teckning. Det ställs fler krav när man ska publicera ett inlägg på en blogg t.ex. Det är ju ett publikt forum där alla läser. Jag slarvar själv med stavningen. Man får korrekturläsa en eller flera gånger innan man släpper texten för publicering.

Ja, vem känner inte av bloggtorka ibland. Just nu känns det bloggfryst. Jag kanske får frosta av min blogg lite.

Ha det bra och ha en fortsatt bra dag.

Kram

2009-01-07 @ 12:21:44
URL: http://artlover.blogg.se/
Postat av: LottaM

Gör som du skriver av mig på datorn direkt i ett inlägg. Problemet med mig är att jag har så mycket i huvudet som vill ut på kvällen och natten, vaknar bara och vips så är det något som ska ut.

Inlägget kan bli intressantare med en bild till än enbart texten.

Härligt att du fick till en så fint inlägg det kallar jag inte bloggtorka.

Ha en fortsatt bra dag!

Kram ... LottaM

2009-01-07 @ 14:16:52
URL: http://resagenomlivet.blogspot.com
Postat av: elena cn

Hihi! Jag ser nog allt som händer runt omkring mig som potentiella blogginlägg. Jag är med om något och orden börjar redan forma sig...

Jag fotar ju mycket så ofta är det bilderna som styr men jag försöker att variera mig...lite dagbok för släktingarna som tittar in, hantverk för de som är intresserade av det och vackra/roliga foton. Min tanke med bloggen är att jag ska se det positiva i saker och ting även om jag varit med om något som är jobbigt. Lite terapi faktiskt:) Och så vill jag att det ska finnas humor i mina inlägg också!



Du har ju också bjudit på humor...jag skrattar fortfarande när jag tänker på din historia "Fredagsnöjet" när "du" skulle till systemet och "du" hade fått en p-bot...ett oväntat och fantastiskt roligt slut:)



Oj, vad långt det blev!



Hoppas att du blir bättre med halsen...jag vill gärna se lite "kryp"foton:)

2009-01-07 @ 20:18:08
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Bitte

Jag skriver rätt upp och ner,det som finns i huvet just då.

2009-01-08 @ 11:07:20
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0