Arbeten

Nu läser jag om alla företag runt om i landet som tvingas varsla och säga upp anställda till höger och vänster. Det är så många som varslas så jag orkar knappt bry mig längre. Samtidigt hör man att människor som varit sjukskrivna och inte stått till arbetsmarknadens förfogande nu ska börja arbeta igen. Det kan vara bra för några men långt ifrån för alla. Inte många trodde väl att 'Det Nya Arbetarpartiet' skulle orsaka detta kaos. För kaos är vad det är, på alla nivåer! Sitter man på en så hög post att man satt prislappen på sig själv. Då är den så hög att jag inte kan tänka så högt.  Det känns som det är något ruttet någonstans!
Negativa tankar på morgonen. Tankar som jag tror blir positivare snart.


Kommentarer
Postat av: ewa

hej vänne jätte snygg backgrung var har du hittat den??? ja det var trevlig igår men så jäla trött efter att sprungit runt på stan .. fick en slant så jag fixade ett smycke ja du får läsa ¨på bloggen kram på dej du vill skriva hur jag gör för att få in you tube igen snälla ewa

2009-01-30 @ 10:04:36
Postat av: Annica

Det är faktiskt inte klokt hur många människor som varje dag varslas eller blir arbetslösa, man får hålla i sitt jobb även om det inte alltid är såå kul!

Hoppas du har en bra fredag, kram från mig

2009-01-30 @ 13:41:24
URL: http://sundsvallsliv.wordpress.com/
Postat av: marra

Nej jag håller faktiskt med dej, det är så många som blir uppsagda så man orkar inte ens läsa om det längre :O(

2009-01-30 @ 18:11:20
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: Bitte

Bistra tider,mannen min belv permitterad och är utan jobb.Vem vill anställa en som är äldre?Men,det var ju ändå vår förra regering som grundade de nya reglerna,även om vår nya stod bakom.Vem i hela världen kan man lita på???

2009-01-30 @ 19:18:40
URL: http://www.metrobloggen.se/leva
Postat av: Ninna

Ja, är det inte vansinnigt! Dels folk som kan arbeta men blir utan jobb - dels sådan som inte kan arbeta men som slängs ut från sjukförsäkringen för att tvingas söka jobb. Jobb som inte finns!



Är detta verkligen ett människovärdigt samhälle?

2009-02-05 @ 20:55:14
URL: http://ninnasbokblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0