Kvinnosaker

Jag var alltså en hel vecka tillsammans med enbart kvinnor för att lära om feministiskt självförsvar, härskartekniker och lyssna på massor av intressanta föreläsare bl.a. För mig känns det bara som en bekräftelse på att kvinnor är världsmästare på att trycka ner varandra. Trots att vi lärde om härskartekniker var det vad som förekom hela tiden. Den som skriker högst får mest och Tomma tunnor skramlar mest blev återigen besannade uttryck.
Tant Lila skrev det i en kommentar hos mig:
Män stöder män och kvinnor stöder - män.
Det gör mig ledsen och besviken att det verkligen är så.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja där är jag den förste att hålla med dig! Tycker aldrig någonsin att sånt verkar förändras, tyvärr! Ett kvinnopolitiskt utskott som jag kände till förr, var extremt vidriga mot alla utanför deras "krets", man häpnade hur de uppförde sig!

/Mia

2009-04-01 @ 09:54:10
Postat av: princexswe

Visst är det trist att kvinnor är såna mot varandra. Men det är ju så att när vi t.ex. gör oss fina så är det inte för männens skull eller ens för egen skull utan för andra kvinnors skull. Det verkar vara som en tävling, vem är snyggast? Det är kanske tur ändå att det inte är kvinnor som styr världen, hur skulle det se ut då? Det finns ju dom som anser att det skulle bli bättre, men jag tvivlar. Kram Eva

2009-04-01 @ 10:53:54
URL: http://princexswe.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Är det verkligen så?? Vad tragiskt! Jag måste nog ha haft tur för jag känner inte riktigt igen mig när jag tänker på min astudiekamrater och närmaste arbetskamrater...eller kanske, när jag tänker närmare efter så är kärringarna i personalrummet vääldigt gnälliga...

2009-04-01 @ 21:32:20
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: tant lila

För att nu inte göra unga kvinnor alltför förskräckta ska jag tillägga att jag i mycket vistats bland sådana som söker makt, det vill säga politiker, och där är det kniven på strupen, och så har jag varit rektor ett antal år, och dem jag hade mest problem med (och så brukar kvinnliga chefer säga) var kvinnorna i min egen ålder. Men jag har jättegoa väninnor sedan många, många år! Så vi ska väl inte vara alltför negativa!

2009-04-01 @ 23:41:25
URL: http://www.metrobloggen.se/lilatankar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0