SJ gör min resa minnesrik

Jag är hemma några timmar. En del av det som var inplanerat för morgondagen (se här) har blivit helt ändrat. Det är både positivt och negativt att vara flexibel.
Jag kom hem från Stockholm igår kväll. Var hemma hos mig kl. 23 efter tågförseningar i vanlig ordning. SJ gör det lätt för mig att ta tåget. Jag får ont i magen av att sitta och vänta på ett tåg som inte kommer, och jag vet att jag ska byta och har begränsat med tid redan. Jag får ont i magen och vill skrika rakt ut! Sedan på X2000 blev vi ytterligare försenade. Tack och lov väntade tåget in oss i Göteborg för det gick inget mer tåg som stannade vid min station senare. I Göteborg rusade vi mellan tågen och inte stog det på vårt nya tåg vilket nummer det var på vagnarna. Jag kom ombord, inte så lite stressad, och säger åt den som satt på 'min' plats att hon skulle flytta på sig. Då var jag i fel vagn! SJ gör det lätt för mig att ta flyget i stället.
I morgon stiger jag ombord igen på tåget för att vara uppe i Stockholm till söndag. Jag tror den här helgen blir väldigt intressant och spännande. Jag ska vara med på en konferans jag informerar om senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0