Kulturfyran om bokmässan och SMS

Nedan följer Veckans Kulturfyra från Kulturbloggen samt mina svar på frågorna om bokmässa och SMS.

1. Har du varit på Bokmässan någon gång? I så fall: vilket är ditt bästa minne därifrån? Om du inte varit där, är det något du drömmer om att göra?
Svar: Jag har aldrig varit på bokmässan, men har de senaste 10 åren försökt arrangera att jag ska komma dit på olika vis. Hittills har jag misslyckats av olika anledningar.

2. En bok som ska presenteras på bokmässan är SMS-boken, skriven av en mängd författare. De bästa SMS:en har valts ut. (Jag har skrivit lite om den här.) Vad tycker du om SMS? Kan det bli bra litteratur av SMS, eller förstör det vårt språk?
Svar: Ibland är SMS det smidigaste sättet att meddela sig på. Jag har varit förföljd av en person via bl.a. SMS och tycker personligen illa om dem. -det borde kanske skrivas en bok om hur de nästan lyckades fördärva ett helt liv.

3. Idag har jag varit på en förhandsvisning av en film som heter Fishy och är inspelad i förorten Fisksätra i Stockholm. Vad tänker du på när du hör ordet stockholmsförort?
Svar: Stockholmsförort är för mig Rädsla, Överfall, Personangrepp, Människor med svåra sociala problem, Kvarterspub.


4. Filmen Fishy handlar om två helt olika människor som blir förälskade. Vilken är din favorit bland kärleksberättelser: det kan vara på film eller i bok eller i konst, eller på teater.
Svar: Benny & Joon. En underbar film från 2003 där min store favorit  Johnny Depp är med.


Kommentarer
Postat av: Mumari

Var med i en lite annorlunda fotoutmaning!



www.mumari.se/2008/september/freakyfridayfoto.aspx

2008-09-26 @ 10:07:55
URL: http://mumari.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0