Kulturfyra

Jag är som vanligt lite sen med mitt inlägg till veckans Kulturfyra hos Kulturbloggen. 
Här följer dock veckans frågor och mina svar:


1. Gillar du Coldplay?
     Gillar och Gillar..tycker inte illa om dem direkt men skulle inte lägga ut en krona för att höra dem.

2. Om du skulle placeras på en öde ö ett år och det inte fanns Internetuppkoppling och inga mobiler, men du hade en mp-spelare där du fick plats med tre skivor. Vilka skivor skulle du ta med dig?
     Tre olika skivor med Frank Zappa. Jag anser att hans musik är så varierande att det blir en ny upplevelse för var låt.


3. När jag såg REM blev jag positivt överraskad, de var bättre live än på skiva, tyckte jag. När jag såg Van Morrison var det tvärtom. Han är bättre på skiva än live. Har du någon sådan upplevelse, att någon artist var bättre eller sämre live än på skiva?
    Jag såg Rolling Stones på Ullevi för många år sedan och tyckte definitivt de var bättre på skiva Trots all uppståndelse runt själva konserten så kändes det lite "Jaha" när vi åkte hem efteråt. Det tog himla lång tid innan jag spelade någon låt med dem efter det.

4. Nästa vecka är Bok- och biblioteksmässan i Göteborg. Tyvärr hinner jag inte åka dit i år. Ska du dit? Om du ska dit: berätta gärna om någon programpunkt du ser fram emot där.
   Ska tyvärr inte dit, det råder tidsbrist här!


Kommentarer
Postat av: RS

tjena: och nu finns en ny kulturfyra: http://kulturbloggen.com/?p=1958

OM DU har tid och lust.

2008-09-25 @ 22:28:44
URL: http://kulturbloggen.com
Postat av: lilalili

RS: Tjena på dig du ;)

Jag sticker dit för att göra en första spaning. och återkommer lite senare

2008-09-26 @ 07:51:16
URL: http://lilalili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0