Stieg Trenter som seriealbum

Jag läste på Bokhora att Stieg Trenters Roparen är omarbetad till Serieformat av Jakob Nilsson. Detta är verkligen nostalgi för mig. Stieg Trenter var bland de första deckare jag läste. De fanns i morfars bokhylla och jag läste med spänning varenda kväll om Harry Friberg. Jag vill verkligen ha den här serieromanen. Men kan inte låta bli att undra vad som hänt med mitt intresse för böcker och läsning om den funnits som tecknad serie när jag var barn. Hade jag läst lika mycket böcker som jag gjort genom åren i så fall?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Stieg Trenter var en av mina absoluta favoriter. Jag läste deckare redan som barn och när de första böckerna blev filmade smugglade pappa med mig in på biografen så att jag fick se dem trots att jag var minderårig.



Egentligen skulle jag kommentera dina fototrissbilder, men de vill sig inte. Jag provar här i stället:





Det var inga dåliga skyltar! Min favorit blir nog Sten Broman-skylten.



Tack för din kommentar hos mig och ha en riktigt fin fortsättning på söndagen! /Ingrid

2008-10-19 @ 14:58:32
URL: http://fototeman.blogspot.com
Postat av: Carro

Coolt att den finns i serieformat :) undra om den är bra som serie?

2008-10-19 @ 16:15:01
URL: http://thinkpink20.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0