Flyga med litteraturen

Jag läser på Bokhora att årets Bookerpris går till Aravind Adiga med debutromanen The White Tiger. Jag har inte läst den men hoppas kunna göra det snarast. Boken handlar om Indien och det tycker jag är ett spännande land.
Jag hade ett uppehåll i mitt läsande under några år, då jag var så utmattad att jag inte kunde ta till mig det jag läste. Det var en fruktansvärd upplevelse för mig. Jag är nog en av dem som är född med en bok i ena handen, och kanske en penna i den andra. Det var ett sätt att fly från verkligheten och något jag kom underfund med senare, det fick mig att lära mig lite om många olika ämnen.


Kommentarer
Postat av: Bitte

Tror det är i Indien de bränner otrogna kvinnor.Det är spännande att läsa om andra länder.Tack för din goa varma hand,den värmde mig i hjärtat med,kram/Bitte

2008-10-15 @ 11:14:43
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0