Kulturfyran

Veckans Kulturfyra på Kulturbloggen tyckte jag vid första anblicken var lite marigare än annars. Jag gjorde som vanligt, gick ifrån datorn och tänkte att jag inte klarar av att svara den här veckan. Efter en stund sitter jag nu här igen redo att svara. Men jag tycker det här är svårt! Kanske för att jag och böcker och TV var ett ständigt orosmoment under mina barndomsår.

1. Vilken var den första bok du läste?
   Svar: Egentligen var det en ABC-bok när jag var 5 år. Men det första bok jag kommer ihåg själv är Lotta på Bråkmakargatan av Astrid Lindgren.

2. Vilken är den första film du minns att du sett?
   Svar : Djungelboken

3. Vilken bok vill du rekommendera föräldrar att läsa som första boken de läser för ett litet barn?
   Svar: Jag tror absolut på små korta berättelser, ramsor, fingerlekar mm, där barnet deltar både med ord och rörelser.

4. Vilket var det första tv-program du minns att du sett?
   Svar: Teskedsgumman minns jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0