Kulturfyran i dag

På min morgonvandring bland er bloggare upptäckte jag att på Kulturbloggen fanns veckans Kulturfyra redan idag. Jag gör som vanligt, kopierar in frågorna på min sida och svarar när jag tänkt en stund.
Denna vecka handlar det om vampyrer och skräckfigurer, det är sådana saker jag brukar undvika att läsa om, på grund av min rädsla. Kulturbloggen delar dessutom ut en uppskattning till några av deltagarna den här veckan i form av en bok eller skiva. Jag deltar och hoppas på tur.

1. Vampyrfilmen har premiär på fredag. Vad tycker du om vampyrer?

    1. Jag är livrädd för dem, som liten var jag övertygad om att de skulle komma in och bita mig och förvandla mig till vampyr. Än idag är det med obehag jag blir påmind om denna rädsla.
2. Vilken skräckfigur tycker du är hemskast eller mest skrämmande?

     2. Det är vampyrer.
3. Vilken är din värsta skräckupplevelse?

    3. Efter att jag sett  Hitchcocks film Fåglarna skulle jag gå ensam genom en park, jag minns att det var en höstkväll. Plötsligt var himlen svart av fåglar och det enda jag hörde var hur de flaxade och kraxade överallt. Jag sprang genom parken totalt slut och panikslagen.
4. Vilken är den bästa skräckfilmen eller thrillern eller rysaren?
    4. Jag tycker Fåglarna är ett mästerverk som håller än idag. Läste att den hade premiär 1963, alltså 45 år sedan!


Kommentarer
Postat av: vashten

Godmorgon min vän hur står det till???jag älskar skräckfilmer men inte svensak...kramiz

2008-10-22 @ 10:23:28
URL: http://www.metrobloggen.se/vashten
Postat av: Härligheter enligt Erika

Okey, vilken rolig grej! Kikar in på bloggen jag också!!! Visst är Louisiana en oas!!! Brukar göra ett besök där när vi har vägarna förbi... (alldeles för sällan)

Åh... kreativt kaos är nog det mest positiva man kan säga om mig... Mannen stönar varje dag över hur skrivbordet ser ut... viktiga papper, böcker och grejer jag tänker använda och tänker skriva om. Projekt överallt! =) Tack för de positiva orden ;)

Erika ;)

2008-10-22 @ 10:48:37
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Bitte

Fåglarna håller än idag.Å tänk att vampyrfilmer är så poppis.Kommer nya,moderna versioner hela tiden.

2008-10-22 @ 11:01:47
URL: http://www.metrobloggen.se/leva
Postat av: ewas /bloggizen

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.5203938 sabbar den gamla så den fins ej mer kommer inte in på den så nu har du en ny adress till mej

2008-10-22 @ 14:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0