Stocholmsresa del 4

På torsdagsmorgonen åt vi en underbar frukost, checkade ut från hotellet och gick iväg till platsen vi skulle vara på under dagen. Det var ungefär 70 åhörare. Efter de inledande orden blev det en chockartad start för mig. Det som chockade mig var att den första som medverkade deklamerade det hon skrivit och framförde en sång skriven av någon rysk författare så fantastiskt bra, och jag trodde att det var på den här höga nivån ribban för den här dagen var lagd! Nu fortsatte dagen på 'vanlig föreläsningsnivå' och jag klarade av min bit trots att jag var nervös.
Jag hade bara flugit en gång tidigare och nu skulle jag dessutom flyga ensam. Taxi var beställd till 16.15. Kraftigt försenad kom jag till Bromma, fick springa och leta upp var jag skulle checka in, och hur jag skulle göra. Jag hann precis med planet.
Så här har jag skrivit medan jag satt på planet.
"Sitter på planet nu och skriver och känner mig som en vinnare. Det slår lock för öronen, regnet öser ner och det är mörkt utanför flygplansrutan. En röd lampa lyser med ett konstant sken på  vingen. En annan lampa blinkar med vitt sken och i det ljuset ser regndropparna ut som ett fyrverkeri som blixtrar bara för mig!"

Kommentarer
Postat av: Elena CN

Är fortfarande nyfiken på vad du pratade om!!

2008-11-01 @ 23:04:49
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Bitte

Du har haft det fint ser jag.Jag är flygrädd fastän jag flugit flera ggr.EN gång har jag föreläst,nervös som den,men det gick bra :)Ha en fin söndag,kram/Bitte

2008-11-02 @ 07:31:05
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0