GLÄDJE

Jag var inne i bokhandeln för att köpa en present igår. Där låg en bok som mina glasögonförsedda ögon drogs mot hela tiden. Det var En kalender med citat av Paulo Coelho och färgsprakande bilder av den colombianska illustratören Catalina Estrada. Jag var bara tvungen att köpa den, och den är underbar. Har jag en sådan vacker kalender att fylla med vad jag ska göra kommer 2009 att bli ett vackert år!
Bl.a. står det skrivet:

GLÄDJE

Jag lever varken i det förflutna eller i framtiden.
För mig existerar bara nuet, det är det enda som intresserar mig.
Om du lyckas leva i nuet blir du lycklig.
Livet kommer att bli en glädjehögtid för dig, en stor fest.
För livet är alltid och endast den stund vi lever det.

ALKEMISTEN

Nedan: En bild på omslaget som mina ögon inte kunde släppa

Kommentarer
Postat av: Judith

Den gillade jag med! Vacker i både utseende och innehåll. Året kan ju bara bli bra då. :-)



Kram

2008-11-18 @ 20:28:01
URL: http://judith45.blogspot.com
Postat av: elena cn

Jag förstår dig! Vilken härlig present till dig själv! Jag ska kika efter den nästa gång jag går till bokhandeln.



Hoppas att du sover lite bättre inatt:)

2008-11-18 @ 21:03:23
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0