Stockholm Pride

Jag fick en inbjudan att vara i Stockholm under Pride-festivalen och det hade jag nog varit om jag varit helt återhämtad efter min förkylning. Sitter och tittar på program och funderar lite hit och dit.
Idag ska det vara något som heter Vem ska vårda Knyttet? Om vården av HBT personer. (Klicka in på länken) Så intressant att lyssna på! Visioner om en regnbågsfärgad sjukvård.
Så bra det hade varit om det fanns en sådan vård! Jag tänker på mina vänner som mår psykiskt dåligt av olika orsaker, då skulle det ju finnas vård för dem också! Det skulle ju finnas vård och ett BRA Bemötande för ALLA grupper i vårt samhälle!
Så jävla Bra det skulle varit! Jag hoppas det inte förblir en utopi!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Sv: Tack så jättemycket för din kommentar!

Åh! Ang pride så hade jag jättegärna velat gå med där ._. Gick med i Östersunds pridetåg förra året, och det var verkligen nått speciellt :) Skulle vara häftigt att gå med i sthml också :D



Kram Sofie

2008-07-28 @ 17:50:19
URL: http://havsengel.blogg.se/
Postat av: Annica

Självklart ska alla ha samma vård oavsett bakgrund eller sexuell läggning!

2008-07-28 @ 20:20:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348/
Postat av: Sofie

Sv: Jag har faktiskt ingen aning! Om det var förra året, så är det nog möjligt :) Men jag såg inget på tv ._.

Jag vet dessvärre inte om det är nått pride-tåg i östersund iår.. Men jag hoppas :)

2008-07-28 @ 22:28:16
URL: http://havsengel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0