Starkare än då

Det sker, nånstans i min hjärna, återigen en fritagningsprocess.
Någon form av rening från all gammal s-k-i-t
Det har jag klarat  många, många gånger förrut,
Men så händer något som får känslor, rädslor att flyta upp till ytan igen
och jag måste starta från noll igen.
För varje gång blir jag starkare, och för varje gång går det snabbare.
Vetskapen om det gör att jag vågar satsa för fullt igen.

Nyligen hände något igen, som jag inte kunde påverka,
- som jag inte vill skriva om här och nu
men det drog fram minnen ur det förflutna.
Minnen som varit gömda och ännu en gång ramlade jag ner med ett stort brak!
Jag har redan börjat klättra upp igen.
Så, vad spelar det då för roll att jag är förkyld - oxå?!?!



Detta foto har jag tagit efter en storm - det börjar redan ljusna -
och stenen ligger kvar där den låg tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0