Tågresan till Sthlm

Jag åkte i måndags morse. Resan upp gick ganska bra. Det var först lite krångel med en man som satt och tog plats, såsom vissa män har till vana att göra! Han satt mitt emot mig och försökte först blänga bort mig. Jag slog mig ner och satte  ryggsäcken på golvet vid mina fötter. Mannen blev högröd i ansiktet och bredde ut sig ännu mer, hans fötter var ända framme vid mitt säte och hans knän pressades mot mina. Han satt och låtsades sova. Jag såg hur han kikade på mig under halvslutna ögonlock ibland. Jag blev mer och mer irriterad. Lyfte lite på ryggsäcken och släppte ner den på hans ena fot. Han ryckte till och flyttade lite på foten. Jag släppte ner ryggsäcken mellan våra ben. Varje gång tåget ryckte till tryckte jag den mot hans ben Till slut hade han inte plats för dem längre utan fick vrida sig åt sidan. Då kände jag att jag hade tillräcklig kontroll över situationen, och han tryckte inte sina ben mot mina längre.
 


Kommentarer
Postat av: Mia

Fruktansvärt skönt att läsa att andra (du) gör som jag. Blir så trött på folk som brer ut sig, och verkar tycka att man ska acceptera det! Glöm det! Jag tycker du gjorde så rätt! :-)

Tråkigt att hemresan blev en enda lång väntan, finns inget mer retsamt än att bara vänta på besked i timmar!



Hoppas du får en bra helg!



Kram Mia

2008-12-06 @ 10:42:09
Postat av: Judith

hahaha.....bra jobbat....här en till som irriterat göra som du....



Kram

2008-12-06 @ 14:28:39
URL: http://judith45.blogspot.com
Postat av: elena cn

Skitgubbe! Vad trodde han där bakom ögonlocken egentligen...

2008-12-06 @ 21:53:42
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0