När juldagsmorgon glimmar

Jag ska inte gå till något stall idag. Det blir säkert tvärdrag där av allt spring i dörrarna ändå av alla jullediga små skoltjejer. Det är ju där alla små tjejer tillbringar all sin lediga tid genom att utföra ett obetalt arbete. Barnarbete...det har vi ju inte här...eller?!?! Jag undrar bara hur många ridhus som skulle lägga behöva lägga ner om inte de här tjejerna fanns. Först och främst är det de som rider och betalar för det. Sedan sköter de om hästarna och tar hand om dem som vore de deras egna. De ryktar dem med egna ryktsaker, mockar hästskit, pratar och pysslar om dem.
Ändå kostar ridning så mycket att delta i. Det är massor av tjejer som inte kan vara med på grund av kostnaden. Jag vet att mycket beror på bidrag osv. Men varför är det så? Varför är det billigare att ha pojkar som spelar fotboll än att ha flickor som rider?

Kommentarer
Postat av: Ninna

Mmmm!!! Rörliga bilder. Läckert!

2008-12-25 @ 09:50:43
URL: http://ninnasbokblogg.blogspot.com/
Postat av: Judith

Åh, exakt. Du har ju så rätt.

För det är en hel värld det där. Jag minns hur jag slet som en blådåre i stallet på helgerna tex. Upp i ottan, tre tjejer, mockade ett stall som hade långt över 50 hästar, utfodrade, släppte ut i hage.....och allt utan en krona i ersättning!!! Inte ens gratis ridlektioner.

Ridskolor skulle nog inte alls överleva utan alla dessa tjejer. Det har du helt rätt i....och ändå är det så dyrt.



Jämlikhet så det skvätter om det va? Hmmmmmm

2008-12-25 @ 10:45:37
URL: http://judith45.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0