Morgon

Jag skuttade upp i morse med en fantastiskt  dikt som höll på att ta form i mitt huvud.
Jag satte på datorn, bryggde kaffe och slog mig ner för att skriva ner den i min blogg.
Det var en dikt om kaoset som rådde inom mig,
om drömmar som kan bli verklghet, om sanning och lögner.
Ja, en alldeles förträffligt bra dikt om livet! En fullträff helt enkelt!
Då kom jag inte in på bloggen!
Min egen blogg, lilalili - alla dessa tankar, var stängd för mig!
Så oerhört frustrerande! Efter en stunds mixtrande och svärande la jag ner projektet.
Gick in i duschen, dammsög och skurade badrummet. Sorterade tvätt och startade tvättmaskinen.
Smörjde och vaxade och avlägsnade och trollade bort en del från mig.
Sedan återgick jag till datorn, kom in på bloggen utan problem!
Lycklig igen! Tog ny sats...
Men var var nu dikten?
Jag har glömt den mest perfekta dikt som någonsin har skrivits på vägen hit!
Den blev inte skriven denna morgon heller!  Men det var väldigt nära idag!


Kommentarer
Postat av: Bitte

Vacker bild.Oj,att du inte skrev den i ett textdokumnet och sparade.Hade varit fint att få läsa den,ser du har skrivit en del fint här.Vill önska dig ett gott slut och ett GOTT NYTT ÅR.Från hjärtat.Kram/Bitte

2008-12-31 @ 10:31:45
URL: http://www.metrobloggen.se/leva
Postat av: Annica

Ajdå, när jag går mina promenader brukar jag få så fina bloggideer som jag då knappar in i mobilen för att inte glömma dom innan jag är hemma!

Hoppas du kommer på det igen så vi får läsa.

Ha nu en riktigt bra dag och Ett Gott Nytt År!

Kramar i massor från mig

2008-12-31 @ 11:10:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348
Postat av: ewa

ETT GOTT NYTT ÅR VÄNNEN ÖNSKAR DEJ AV HELA MITT HJÄRTA KRAMAR TILL 1000 SKÅLLLLLLLLLLLLLL

2008-12-31 @ 11:39:01
Postat av: Artlover

Ett tips är att skriva ned allt på hand när man har den i tanken. Tack för din kommentar. Jag har lagt upp en bildbetraktelse på min blogg. Jag vill ha synpunkter om mina tankar.

Din bild av båten för tankarna på ett vrak som låg halft sjunken på Ulvsundasjöns botten, som jag plåtade av samband med vasstråna som du såg i mitt inlägg.

Gott Nytt år på dig

KRAM/L

2008-12-31 @ 11:51:36
URL: http://artlover.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hejsan!

Jag har en tävling i min blogg där man kan vinna titeln årets blogg 2009, man vinner även andra grejer också.

Det kanske är något för dig?

2008-12-31 @ 12:18:04
URL: http://saandraj.webblogg.se/
Postat av: Mia

Ett riktigt Gott Nytt År vill jag önska dig!



Kram Mia

2008-12-31 @ 12:48:20
Postat av: vashten

Gott nytt vännen hoppas du får en underbar kväll....pöss!!!

2008-12-31 @ 13:07:25
URL: http://www.metrobloggen.se/vashten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0