Kulturfyra om Robyn och tv-spel


December 4, 2008 · Print This Article


Jag såg att Robyn nominerats för en Grammy. I mina ögon visar Robyn lite vägen för vart Sverige måste gå. Sverige är en världsnation i att skapa musik av olika slag. Också inom tv-spel och spelutveckling ligger vi långt framme.
Jag börjar veckans kulturfyra därifrån.

1. Robyn är nominerad i kategorin Bästa elektroniska/dansalbum som Robyn och konkurrerar med Brazilian Girls ("New York City"), Daft Punk ("Alive 2007″), Cyndi Lauper ("Bring ya to the brink", Kylie Minogue ("X") och Moby ("Last night"). Vem vinner?

2. Vilken kategorin musik gillar du bäst?

3. Tv-spel och data-spel: Minns du det första spelet du spelade?

4. Spelar du mycket?
Mina svar på veckans Kulturfyra:
1. Robyn så klart...
2. Beroende på vilket humör jag är på gillar jag massor av olika kategorier av musik. Det är lättare att räkna upp dem jag inte gillar och det är: Dansband, Country, Dragspel, och en del annat som jag mest betraktar som oljud.
3. Det var ju Nintendo, Super Mario var väl nästan en idol ett tag ;)
4. Näää...jag tycker allt jag spelar för lite. Det är ett sätt för mig att koppla av och det hinner jag inte med tillräckligt ofta.
 


Kommentarer
Postat av: Jah Hollis

Att svara på frågan om vilken kategori musik man gillar bäst är ju, enligt mig, en omöjlighet. Det finns väl ingen kategori där all musik är bra, likaväl som det teoretiskt borde finnas i alla fall något som är bra i alla kategorier (även om jag ännu inte hört någon ren dansbandsmusik jag tyckt om).

Men du gillar inte country och dragspel säger du. Inte dessa heller då?:

www.youtube.com/watch?v=Aur5KEaNtKc

www.youtube.com/watch?v=iUvzdUe3dXQ

2008-12-06 @ 16:42:57
URL: http://jahhollis.blogspot.com/
Postat av: lilalili

Jah Hollis: Jag gillade båda låtarna i ungefär 2 minuter, tjejen med dragharmonikan kanske till o med lite längre...men väntade liksom på att något skulle hända..duktiga musiker - absolut!

2008-12-06 @ 19:22:50
URL: http://lilalili.blogg.se/
Postat av: Annica

Själv blev jag glad över att Kent så klart nominerats till årets grupp och Jocke Berg till årets textförfattare - dom är väl den grupp / artist som vunnit flest grammisar av alla just nu!!

Ha en bra kväll!

kram

2008-12-06 @ 19:55:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348
Postat av: Jah Hollis

Du får inte vara för otålig.

Låtar måste få ta lite mer än två minuter.

Annars kan du bara hålla dig till Ramones. :-)

2008-12-06 @ 21:59:53
URL: http://jahhollis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0