Fingervisning

Jag har under några dagar läst om att pekfingret man trycker på för att det ska bli grön gubbe vid övergångsställena skulle vara en religös symbol. Jahapp, har jag tänkt, jag har ju samma symbol här på bildskärmen när jag pekar på länkar t.ex. Jag petar mig ibland i örat eller näsan med mitt pekfinger och vågar knappt tänka tanken om var några petar sig med sitt pekfinger. Är det också en religös symbol eller handling?
Jag har en vän som alltid sa att jag inte fick peka på honom, för det symboliserade en pistolmynning. Är det också en religös symbol eller handlig?
För inte kan det väl vara så att fixar vår egen framkomlighet, petar oss i näsan (eller var vi nu petar oss) skjuter varandra utan att ha en aning om att detta är religösa symboler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0