Arbetet är nära nu

Nu är det inte lång tid kvar tills arbetet drar igång igen. Sedan startar skolan och där är jag snart färdig. Jag tycker jag förlorat greppet om tiden. Någon säger att det beror på åldern ;) Men det vill jag inte tro på. Jag är snart vuxen och väntar på att jag ska känna mig som en sådan oxå.
Hittade några rader jag kladdat ner för några år sedan:

Dagen gryr
De mörka siluetterna viskar
De kala grenarnas sång
Att väntan är väntan
men aldig för lång

Förmodligen var det skrivet tidigt på året. Jag tänker på väntan på våren och sommaren. Idag känns det som hösten har anlänt.


Kommentarer
Postat av: Annica

Vad pluggar du? Jag skulle också vilja gå en helt ny utbildning men det är både dyrt och jobbigt.....

Ha en bra måndag.

Kram

2008-08-04 @ 10:35:53
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348/
Postat av: Lilltroll

Hej.

Jag väntar också på att känna mig vuxen - och jag har ändå ett par år mer på nacken än dej :)

Vad pluggar du? Jag pluggade ständigt och jämt och oavbrutet sa min familj, så när jag fyllde 40 fick jag lägga ner :(

Så nu jobbar jag, som alla andra. Man kanske skulle bli professor - då är det ju liksom pluggandet som är jobbet!

2008-08-05 @ 13:43:50
URL: http://mittlilltroll.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0