Sommarlov

När mamma skilde sig från min riktiga pappa flyttade vi hem till mormor och morfar. Då var jag 2 år. Vi bodde tillsammans med en moster och en morbror till. Med mamma, min lillasyster och mig var vi 7 personer i en 2-rumslägenhet. Jag älskade de här åren, det var underbart att alltid ha vuxna människor runt sig som verkligen älskade mig! Min morbror hade bil och vi gjorde små utflykter tillsammans med honom. Jag minns när jag första gången fick korv och mos från en korvkiosk och fick äta det med en träslev. Så underbart det var att sitta i bilen och äta tillsammans med morbror B! Vad gjorde det att det kladdades på kläderna, det gick ju bort med vatten, sa han. Jag hade lekkamrater runt omkring och vi hade massor av saker att göra. Bl.a. skulle vi möta hennes pappa när han cyklade hem från jobbet varannan dag och min morfar varannan dag. För rättvist skulle det ju vara.

En gång träffade jag min pappa och det var en gång när han hälsade på mig och min syster. Då var jag ungefär 5 år. Vi fick tillsammans med min moster följa med honom till city och där fick jag bl.a. en docka av honom. Jag som aldrig lekte med dockor! När vi kom hem igen visade det sig att det flaggades på halv stång och jag fick reda på att det berodde på att vår hyrestant hade dött och att hon skulle begravas. Jag ville ju också gå på begravning! Jag rusade till min kompis och berättade att dockan jag fått av min pappa skulle begravas. Vi grävde ner dockan i marken, sjöng och la blommor där. Det var himla vackert, det minns jag. Men senare trodde jag i många, många år att min pappa aldrig hälsade på mig igen på grund av det här med dockan. Men visst gjorde jag rätt, vad ska man annars med en sådan onödig sak som en docka till.

Sommaren efter gifte min mamma om sig med min styvfar. Det gjorde de för hon hade en lillasyster till mig i magen. Vi flyttade från mormor och morfar tillsammans med mamma. Det var då som mitt sommarlov tog slut, långt innan jag börjat i skolan

Detta var de mest lyckliga barndomsåren jag hade. Jag är verkligen lycklig att jag fick uppleva dem! 

Kommentarer
Postat av: Anni

Så skönt att se att du minns de goda tiderna också, att du har bra minnen att luta dig tillbaka på!

Jag hann inte med trissen den här helgen, var alldeles för trött för att leta i arkiv eller fantisera fram något. Dina trissbilder är superfina - hoppas att magsjukan gått över.

Tack för din gulliga kommentar, jag är riktigt nöjd med flera av mina alster (är inte drabbad av Luther eller Jante-lagar) och fick sålt riktigt bra de här första två dagarna. Idag får mina medutställare hålla ångan uppe utan mig!

2014-03-10 @ 10:55:44
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.se
Postat av: Henrietta

sv; ja, exakt! fast inte så många som är så snälla som just han!

2014-03-10 @ 13:48:23
URL: http://ettass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0