Havets Musik

Musik har alltid kunnat påverka mig på olika vis. Jag kan lyssna på musik för avslappning. Den uppfyller då varenda liten bit av min kropp med ett varmt lugn. Den liksom sprider sig lugnande genom kroppen. Det finns musik som kan skapa oro inom mig också. Musik jag inte får något grepp om. Då blir det någon form av panik i venerna, eller var det nu är, som får mig att vilja fly. Fly från det jag då kallar oljud. Jag har alltid undrat över vart alla ljud tar vägen när vi hört dem. Finns det ett stort hål i rymden där alla ljud finns? Där skulle vara en fullständig kakafoni. Just den sortens ljud jag föreställer mig att finns där är det som kan skapa oro hos mig. Det är oidentifierbart för mig och det är ofta det jag inte känner igen som skapar oro hos mig.

Havet kan ha samma inverkan på mig som musiken. Underbart ibland, fasansfullt ibland. Jag njuter lika mycket av vackra bilder som av musik jag uppfattar som vacker. Två viktigt viktiga saker för mitt välbefinnande och förmåga att koncentrera mig.

 

Kommentarer
Postat av: KajsaLisa

Visst är det något speciellt med vågornas symfoni

Svar: mycket, mycket njutbart!
lilalili

2014-03-25 @ 13:19:04
URL: http://kajsalisasblogg.wordpress.com
Postat av: Anita

Havet är bland de finaste som finns...

2014-03-25 @ 15:40:28
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Marit Johansson

Ja nog blir man påverkad av musik, uppåt eller neråt...

2014-03-25 @ 16:12:02
URL: http://maritjohansson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0