Feelgoodböcker

Jag är en av dem som förmodligen föddes med en bok i ena handen och penna och papper i den andra. Jag har haft flera olika böcker på G samtidigt ibland. En bok för varje sittplats, inklusive toaletten! Helt plötsligt upptäckte jag för några år sedan att jag inte hade en aning om vad jag hade läst, det enda jag kände var huvudvärk. Då började jag lyssna på böcker i stället. Det var ett hyfsat alternativ, men det var hela tiden ett alternativ. För något år sedan började jag läsa en vanlig bok igen. Detta att lägga sig på soffan och glömma allt runt omkring klarade jag och mådde verkligen bra av det. Så blev min älskade sjuk och gick därefter bort väldigt fort. Jag tappade en stor bit av förmågan att tillgodogöra mig bokläsandet igen. Blev tvungen att sova med hjälp av insomningstabletter i stället. Nu läser jag en hel del igen. Inte lika mycket som från början, men jag har ständigt någon bok på gång. Just nu är det, Jan Guillos Mellan Rött och Svart. Jag är verkligen lycklig var gång jag vänder en sida.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anni

Jag har svårt att läsa, fast jag tycker mycket om det. Har svårt att inte låta saker och tankar påverka min koncentration. Men när jag är på semester någon annanstans och kan sitta helt avkopplad, då slukar jag böcker! Nu har jag några på gång som jag borde ta mig tid till att läsa och ändå har jag reserverat ytterligare en på biblioteket som ska hämtas på fredag ...
Önskar dig en skön onsdag!

2014-03-05 @ 09:25:02
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.se
Postat av: KajsaLisa

Måste varit en jobbig tid du gått igenom, men det måste vara skönt att komma på banan igen med nya livserfarenheter. Hoppas du kan lämna det gamla bakom dig.
Tog ett nyårslöfte att alltid har med mig en pocket i ryggan. Fungerar bra på bussen bland annat, när jag kommer ihåg att stoppa ned den.
Håller själv på med ett romanprojekt, ligger som en grön flik i bloggen, lagt ut tre sammanhängande kapitel som räcker till ett långt toabesök ifall du vill läsa :)

2014-03-05 @ 20:02:40
URL: http://kajsalisasblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0