Mormors födelsedag

Min mormors födelsedag var den 6 juni, När jag var liten  var jag så glad över att alla människor flaggade för henne varje år, att de visste vilken underbar mormor det var! Att självaste kungen hade tagit sin namnsdag på hennes födelsedag var ju ganska självklart i min barnatro men att solen alltid sken måste varit högre makter som påverkade. Jag minns hur vi satt i trädgården, under den hissade flaggan och drack saft och åt tårta. Jag minns de vita trädgårdsmöblerna som mormor sagt åt morfar att skura och måla tidigare.
Jag vill tro än idag att alla fortfarande flaggar för mormor. Det är ju självklart att det är hennes födelsedag som blev hela svenska folkets Nationaldag!


Kommentarer
Postat av: Lallis

Fint du skriver:)

Ha en fin dag idag

Kram Lallis

2009-06-06 @ 13:27:08
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Eva

Självklart hissas flaggan för din mormor! Vilken söt beskrivning hur du upplevde allt!! Och den hissas för min morbror Sigge som blir 87ár idag. Grattis!! Och för dig hissas flaggan, för att du är en stolt kämpe och en mysig tjej, och för mig, för att jag är en stolt utlandssvensk som älskar Sverige!! Länge leve vi! Hurra hurra hurra!!!!!!

2009-06-06 @ 17:38:13
URL: http://evaochalliahs.blogg.se/
Postat av: Judith

Så klart det är för mormor!



:-)



Kramisar

2009-06-07 @ 12:25:35
URL: http://judith45.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0