Kulturfyran

Kulturbloggens  Kulturfyran den här veckan handlar om religon och jag har följande svar:

1. Om gud skulle komma tillbaka idag, hur skulle han se ut då, tror du? Skulle han vara en människa?
Svar: Jag är inte så övertygad om att gud skulle vara en (singular) eller en Han? Jag tror att vår gud är personlig och det är den frid vi själva kan uppnå inombords. 

2. Vad betyder religion för dig?
Svar: Dagens religion innebär inget gott för mig så jag vill svara samma som på fråga 1.

3. Just nu har ju muslimer Ramadan. De äter inte så länge solen är uppe. Har du fastat någon gång?

Svar: Jag har aldrig fastat frivilligt, bara i samband med sjukdommar....och det är så jag ser fasta, som något sjukt.

4. Mat ja. Vilken är den vackraste maträtten för dig? Ja, vilken både smakar gott, doftar underbart
 och ser underbart aptitlig ut?
Svar: Gino...absolut. Gärna med glass till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0