OS har smygstartat

Nu har OS-fotbollen mellan Kina och Sveriges damer startat och det står 1-1. Jag blir så nervös att jag inte klarar av att titta, trots att jag inte kan låta bli att lyssna. Jag sitter vid datorn och TV-n står på bakom mig. Jag får ont i magen när det blir onödigt spännande. Det kommer till att bli många dagar och nätter med magsmärtor.
Det jag gillar absolut allra mest är friidrott.
Jag har varit och handlat och ska laga maträtter jag kan plocka fram och värma sedan. Är det OS har jag inte tid till sånt trams som att laga mat. Att planera de här veckorna genom att laga mat innan är något jag lärt mig med åren. Det fanns en tid när jag inte hade tid att äta heller.
Det är halvlek och det står fortfarande 1-1.
HUH! 45 min. återstår nu.
Det blir härligt att byta ut studie-cirklarna jag har runt ögonen nu mot de lite färggladare OS-ringarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0