Mina dåliga sidor

Jag hade besök av en bekant för en stund sedan. Jag kom på mig med att snäsa till svar när han frågade hur jag mådde. Jag behärskade min irritation och bjöd på fika. Ganska fort blev jag irriterad på honom igen. Jag frågade om han ville ha mjölk i kaffet, vilket jag vet att han använder, och han svarade: Ja-a-a om du har någon så! Jag snäste något om att annars skulle jag väl inte fråga.
Nu var det inte detta jag skulle skriva om utan om varför jag blir så in i helvetes irriterad och förbannad på honom ALLTID? och för ALLT han gör eller inte gör! Frågar han hur jag mår blir jag vansinnigt arg, frågar han inte hur jag mår blir jag oxå vansinnigt arg. Jag skäller och snäser åt honom och beter mig illa.
Det har aldrig varit något mellan oss, han är en bekantskap, vill inte ens skriva vän nu.
Men jag förstår inte vad det är som får mig att bli så vansinnigt irriterad på honom. Det tar ju en jäkla massa energi från mig, och han blir ledsen. Ändå ringer han ofta, ofta och frågar om jag har lust att följa med en runda. Jag skulle ALDRIG ringa honom och fråga om han vill bjuda på fika.
Vad är det för konstigheter med människan som kan få fram alla mina dåliga sidor.


Kommentarer
Postat av: Wolf Mother Earth

-ja dt var så otroligt härligt att se!! Vi förväntade oss ju inte att bli duschade där vid graven Hoppas du får en toppenfredag!! Kramisar

2008-07-25 @ 22:50:45
URL: http://www.metrobloggen.se/dottern
Postat av: Snurran

Nu har jag ju alldeles nyss funnit din blogg,och har inte hunnit läsa så mycket, men dina ord här ger mig lite tankar...

Om energitjuvar,ibland behöver man avsluta relationer som bara tar och inte ger...

Man måste nog lyssna på kroppen ,den talar om vad man känner och det kanske inte tanken är klar med...

Hoppas du får en fin dag

mvh Snurran

2008-07-29 @ 11:05:02
URL: http://snurrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0