Släktforskning

Min mamma och pappa gifte sig när jag låg i mammas mage. De delade på sig när jag var ungefär ett år och jag träffade min pappa en gång när jag var fem år och sedan aldrig mer. Nu har jag blivit väldigt intresserad av mina rötter. Mamma höll på en del med släktforskning, inte på min pappas gren av släktträdet så klart. Nu har jag börjat lite smått med att leta bland mina förfäder. Jag visste att min farfar kom från Skärhamn på Tjörn och min farmor från Norge. Aldrig trodde jag att det här skulle vara intressant och spännande.
Aldrig trodde jag väl att jag skulle finna det här spännande! Nu sitter jag en stund (som kan bli väldigt lång) varje dag och letar i de gamla husförhörslängderna mm på nätet. Jag har även hittat en del gamla foton så jag har något ansikte på en farfars syster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0