Går vidare med glädje

Jag har varit ute och gått igen. En något längre tur än i förgår men det tog lika lång tid, 36 minuter. Det måste ju betyda att jag gick lite fortare - eller att jag hade mindre motvind! Jag tror på mig själv och intalar mig att det går lättare redan!
Eva skrev i en kommentar att jag kanske skulle fokusera på vad jag gör just nu, jag har ju lite svårt att njuta under själva promenaden, och jag håller absolut med dig Eva. Men jag vet att det kommer när jag gått några gånger till. Just nu är det bara korta stunder jag kan njuta av promenerandet. Jag går och lyssnar på musik i min I-phone och nu har jag fått ihop låtar som passar mig bra att gå till. I morgon eller på tisdag börjar säkert min fokusering på vad jag gör och var jag är.


Kommentarer
Postat av: Emma

Som du säger kommer det snart av sig själv. Själv brukar jag ibland dela på kropp och tankar. Brukar inte bli så bra ;-/ Hoppas din helg blir trevlig iaf!

2009-06-06 @ 10:45:58
URL: http://lackert.webblogg.se/
Postat av: Eva

Tack goa du för dina fina ord i min blogg. Och jag känner mig ärad att du nämner mina tankar i din blogg. Jag log när jag läste din kommentar, och blev alldeles varm inuti. Tack igen. Det känns verkligen som om vi är själsfränder. Kul o mysigt!!

Vad underbart att du njuter en del av din promenad. Bra musik är ocksa härligt när man gar. (Hoppas du kan läsa min skrift, även när jag glömmer att göra ett á och bara skriver a, här i Tyskland finns ju inga riktiga á:n) Grattis till att du fortsätter med ditt promenerande, du gar för Livet. Och jag cyklar för Livet. Ha en trevlig eftermiddag med din vän. Kram

2009-06-06 @ 11:53:08
URL: http://evaochalliahs.blogg.se/
Postat av: elena cn

Att promenera det är bra det! Det var så jag började med mitt motionerande förra sommaren. Jag hade också bra musik i lurarna och jag märker att musiktempot styr både hur fort jg går och cyklar. Det går mycket lättare att ta sig upp för en backe med en upptempolåt. Jag vet inte om jag tänker på jobb, familj och livet så mycket när jag är ute och rör på mig...det blir mest andningen, stegen och nästa mål som ska nås som upptar mina tankar. Och det är väl inte fel?!

2009-06-07 @ 21:17:41
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0