Jag är värd bättre

Jag är värd en bättre värld. Tanken slog mig när jag skulle ta morgonkaffet. Jag sträckte automatiskt ut handen mot mina blå muggar, som jag en gång var så glad över, när jag fick syn på mina 'fin'-muggar från Skottorps Stengods. Varför använder jag inte dem varje dag? Nej, för jag ska spara dem till ett bättre tillfälle, visa andra att jag har dem. Jag har märkt att andra oftast inte bryr sig om vad jag serverar kaffet i. Det är faktiskt för min egen skull jag började samla på de här vackra muggarna som jag absolut inte hade råd med då. Varför skulle jag då inte unna mig att njuta av det varje dag. Jag ska år 2009 unna mig de små sakerna i livet som jag faktiskt är värd.


Bild lånad av Skottorps Stengods tills jag orkar fotografera själv.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Superfina muggar! Och du har så rätt, njut varje dag av dina muggar istället för att låta dem damma igen. Jag dricker dagen till ära min frukost-o'boy ur ett svindyrt vinglas...

2009-01-01 @ 09:34:17
URL: http://telefonsladd.blogspot.com
Postat av: Judith

DU är värd varendaste liten och stor grej. :-)



Jag ska också göra som du.Unna mig mer.

Detta året tror jag kommer bli helt fantstiskt. På ett eller annat sätt.



Kram

2009-01-01 @ 16:54:19
URL: http://judith45.blogspot.com
Postat av: ewa

hahah känner igen mej men varför är man sådan spara till ?? nej min vän nu så ska det fram ha det gott och ha det gott vännen=bäst kram

2009-01-02 @ 08:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0