Vardag igen

Så var vardagen här hos mig igen. Jag har haft en extra lång helg. Vilja är tillbaks hos sin husse och matte. Hennes lill-matte var här några timmar igår också och det var härligt att få ha dessa underbara tjejer hos mig.
På kvällen satt jag i ett telefonmöte som varade i 2 tim. och 45 min. Jag var sekreterare då den ordinarie sekreteraren blivit sjuk. Det var några jobbiga timmar och jag hoppas jag fått med allt i mina kladdiga anteckningar. Jag ska sätta mig och skriva rent det så snart jag vaknat lite mer.

Prinsessan Madeleine har precis nyss offentliggjort sin förlovning med Jonas Bergström!

I dag bekräftade hovet i ett pressmeddelande att
Konung Carl XVI Gustaf givit sitt samtyckte till
förlovningen, och enligt med grundlagens bestämmelser
inhämtat regeringens samtycke.

Jag tycker det är egendomligt att det fortfarande står i grundlagen att de ska "inhämta regeringens samtycke"


I eftermiddag ska jag till gymmet! Tjoho, jag längtar dit!


Kommentarer
Postat av: simone

Hej! Allt väl med dig idag?

2009-08-11 @ 11:37:02
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Princexswe

Ja, vardagen slår imot en med kraft när man varit ledig ;-)

Jag tycker dock att monarki överhuvudtaget är ett förlegat statsskick. Odemokratiskt för alla parter, både för dom och oss. Bör avskaffas.

Ha en riktigt skön torsdag. Kram Eva

2009-08-13 @ 10:32:35
URL: http://princexswe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0