Trivselvikt

Vad svårt det kan vara att komma underfund med att man inte trivs så bra med trivselvikten längre. Att trivselvikten blivit en övervikt. Vad svårt det är att motstå alla godsaker som finns. Godsaker som blivit en del av vardagen. Jag förstår inte vem som köper hem en massa snabba kolhydrater till mitt skafferi! I går kväll cyklade jag till affären, trots ösregn, och köpte frukt. I korgen låg en påse med "nyttigt  naturgodis" också. Inte nog med alla tomma kalorier det innehåller, det är ju vansinnigt dyrt också.
Jag försöker verkligen förändra min livsstil till en nyttigare sådan, men fällorna på vägen är oräkneliga! Den största fällan är förmodligen min egen hjärna som lurar mig gång på gång.


En blomma till mig för att jag kommit så här långt - trots allt.

Kommentarer
Postat av: Eva

Visst är det ens egen hjärna som lurar en. Men den far skaplig hjälp av reklammakarna, som är specialutbildade i att luras. Som vet att mjölk ska ligga längst in i butiken sa att du maste ga förbi hyllorna med chips t e x. Potatis pa ett ställe där man maste ga förbi nagot annat som lockar och är onödigt. Eller ta barnen som star i kassakön, där läggs "barngodis" pa "rätt nivá", sa att de absolut inte kan missa det. De vet vad de gör, och det gör mig sa förb... att jag vill gá emot av ren trots. Men lyckas tyvärr inte alltid.... Kram

2009-08-04 @ 09:42:31
URL: http://evaochalliahs.blogg.se/
Postat av: Carro

mm har aldrig heller förstått varför det ska vara så dyrt att vara nyttig.

2009-08-04 @ 09:47:13
URL: http://carrobarrometer.blogg.se/
Postat av: vicke

jag blir lurad varje dag

Postat av: trollpackan

"Nyttigt naturgodis"...hmm...godis är ju godis;)

Ja, det kan nog vara svårt att inte trilla i alla fällorna. Lättast är nog om man håller blodsockret på en jämn nivå, då blir man inte sugen;)



kramen

2009-08-04 @ 18:15:45
URL: http://trollpackan.bloggagratis.se
Postat av: tant lila

Ha tröst, modet växlar, rätt som det är så är det modernt att vara mullig.

En släkting till mig berättade att han vid en affärsresa till ett arabiskt land hade blivit erbjuden massor av kameler för en av damerna i sällskapet, som var tjock. Det du! Man är kanske värd en del kameler! Det gäller att vara på rätt plats.

2009-08-04 @ 22:21:59
URL: http://www.metrobloggen.se/lilatankar
Postat av: Eva

Hur menar du? Inte bara att lägga ut och fá sált. Att det stämmer lite sásom jag skrev eller att det absolut inte stämmer, det förstod jag inte riktigt.

Viktklubb har jag ocksa funderat pa, och Viktväktarna, som jag har uppnatt bra resultat med tidigare. Fár se vilket det blir. Har tagit steg 1, planerar maten utifran nyttighet och smak och smalmat, och daglig motion, till att börja med.

Ha en bra dag!

2009-08-05 @ 07:39:32
URL: http://evaochalliahs.blogg.se/
Postat av: Judith

En hel bukett får du av mig!



Kramar

2009-08-05 @ 23:35:13
URL: http://judith45.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0