Veckans Kulturfyra

Jag kikar in på Kulturbloggen som har en ny Kulturfyra idag och jag tänker delta. Jag är ju ute i tid den här veckan!

En nyhet i Kulturvärlden igår var att Johan Staël von Holstein hoppade av från, eller blev sparkad från, Kulturrådet. Meningarna är delade om hur det gick till.
ovanstående är kopierat från Kulturbloggen och den första frågan i Kulturfyran härrör direkt ur detta, som jag skrev om redan igår. Klicka HÄR så kan du läsa vad jag skrev.

1. Vad vet du om Kulturrådet?
     Svar: Jag vet inte så mycket. Jag vet att det är en statlig myndighet som fördelar pengar till våra olika kulturella instanser. Jag tror oxå de har att göra med skattesatser inom de olika kulturella områdena. och visst 17 måste det vara kulturrådet som är högsta beslutande om biblioteken, är det då de som bestämmer vad vi får låna där...???


2. Om du skulle bo på en öde ö i ett år och bara fick ta med dig tre böcker: vilka böcker blev det då?
    Svar: Bibeln, den har jag aldrig lyckats läsa och den innehåller ju många sidor. Profeten av Kahlil Gibram, den har jag hållt på att läsa i många år, jag tolkar den olika varje dag. och Brott och Straff har jag aldrig läst  heller. Tror jag skulle ha att läsa hela året med dessa tre böcker.

3. Om Big Bang-försöket verkligen slukar världen och skickar ut oss i ett mörkt hål: vilken låt skulle du vilja höra samtidigt, om det gick att välja? (Peter Gabriels sajt The Filter listade några låtar som är lämpade i det sammanhanget, förresten.)
     Svar: Beatles Here Comes the Sun...för det skulle jag känna mig som, Lars Winnerbäck och Robbie Robertson

4. Om du visste att det svarta hålet skulle sluka världen i morgon: vad skulle du helst göra den sista kvällen: se din favoritfilm, läsa i din favoritbok, gå en promenad, äta gott, dricka dig full, älska, sova eller något annat?
    Svar: Jag skulle dricka vin, prata och älska med den man jag kan göra det med.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack sötis ska göra som du säger

2008-09-11 @ 15:22:33
URL: http://metrobloggen.se/vashten
Postat av: LottaM

Tack för kommentaren på min blogg - det är ett rent h...vete att låta bli godsakerna. vi får se hur jag lyckas med detta. Ha en fin kväll. Kram...

2008-09-11 @ 19:39:10
URL: http://resagenomlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0