Grannen som var mordbrännare

Jag skrev om frågan som publicerades i Hyresgästföreningens tidning och signaturen orolig fick följande svar i tidningen:
PG-Nyström, jurist vid Hyresgästföreningen svarade: "Det är förståeligt att du känner obehag över situationen. Jag uppfattar din fråga som att du undrar om grannen kan bli uppsagd på grund av mordbranden. Om den ägt rum i anslutning till den egna bostaden kan det vara skäl för uppsägning av hyreskontraktet. Ta kontakt med din hyresvärd och berätta hur du känner och här hur du ser på situationen"
Göran Thornadtsson. vid Brottsofferjouren svarar: "Jag förstår om du känner oro för din säkerhet och inte känner dig trygg i lägenheten med en granne som är dömd för mordbrand. Mitt räd är att du tar kontakt med din hyresvärd för att se om du inte kan få en ny lägenhet någon annanstans. Bor du på en större ort kan det tyvärr vara svårt att få fram en ny hyresrätt. Ring Brottsofferjouren om du vill ha någon att prata med."

Detta är ju en sak som handlar om vår egen känsla av trygghet i våra hem. Det är alltså den som är rädd för att drabbas som måste flytta, kanske byta stad också. Fy 17 vad svårt det är att leva ibland.

Klicka HÄR för att läsa min blogg och svaren som jag fick från andra bloggare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0