Sciontologikyrkan

För drygt 20 år sedan var vi några vänner som höll till hemma hos K nästan varje dag. Vi var alltid välkomna där och det var ofta någon eller några sov över. Sovplatser fixades alltid. K var en vän med ett ovanligt stort hjärta. När jag tänker på honom nu efteråt kommer jag inte ihåg att han berättade så mycket om sin egen bakgrund.
En dag var där  två, för mig,  okända män hos K. De pratade om helt andra saker vi brukade göra. Jag kommer inte så mycket ihåg hur de framförde sina åsikter, men jag upplevde dem som jobbiga och påstridiga. De hade inte samma koder som vi andra till vår gemenskap. En efter en slutade att vara hemma hos K. Jag fick klart för mig först senare att det var två sciontologer som var hos K. Han flyttade till en av våra största städer, och det gick inte att få kontakt med honom. Han blev så småningom någon form av präst i kyrkan. Hela Sciontologirörelsen blev för mig ett stort svart frågetecken som, i mina ögon, fördärvade min vän. Enligt ett obekräftat rykte lär K ha begått självmord för några år sedan.
Det har varit tyst om dem några år men nu dyker det upp nya rapporter om Sciontologirörelsen. Bl.a. att 156 av våra kommuner betalar mångmiljonbelopp till deras behandlingshem Narkonon. Att kommunerna skickar människor med missbruksproblem till deras behandlingshem! Och jag blir rädd igen! Sluta omedelbart att skicka iväg dem till ett ställe som hjärntvättar dem som kommer dit.
Titta på Uppdrag Granskning i kväll i SvT 1 kl  20.00! Det är viktigt att få reda på vad det är de gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0