När jag skriket åt havet

Det var den där dagen

när jag förstod att jag lämnats ensam kvar

att jag aldrig mer skulle röra vid dig

eller titta på dig eller höra dig tala till mig

Det var den där dagen

jag kom underfund med

att du inte längre fanns

Det var den där dagen

jag inte orkade vara längre


Jag stod ute vid havet

där det blåste iskalla vindar

rakt in i mitt innersta

Jag tittade ut mot horisonten

med oseende blick

Regndropparna blandades med mina tårar

och jag skrek rakt ut mot havet.

Skrek tills mitt skrik blev gråt, 

blev tårar

blev tystnad


och jag är ensam kvar


utan dig!


Vår tid tillsammans är över...


Ulf L. kysste havet, men jag skriker åt det


Kommentarer
Postat av: Härligheter enligt Erika

En otroligt bra låt... Är du bättre?

Erika

2008-10-08 @ 19:38:50
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Elena CN

Vilken vacker dikt. Fick mig att tänka på när min pappa dog när jag var 23 år.



Nu har jag svarat på din utmaning!

2008-10-08 @ 20:25:44
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: ewa

bästakramen på dej och sov sött och sen kan du lyssna på den sången innan du somnar eller så tar du en sång ,,, när trollmor ska lägga de 11 små barnen då ....natt

2008-10-08 @ 22:53:54
Postat av: Bitte

OJ,vad sorgligt,många varma kramisar/Bitte

2008-10-09 @ 09:21:03
URL: http://www.metrobloggen.se/leva
Postat av: ewa

bästakramen kommer här vännen ha det gott

2008-10-09 @ 09:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0