Människosmuggling

Tidigt i morse grep Hallandspolisen 16 män som kom gående på motorvägen mellan Laholm och Halmstad. De fördes till polisstationen i Halmstad där de förhördes. Alla 16 uppgav sig komma från norra Irak och hade blivit hitsmugglade på ett lastbilsflak efter att de betalt 1000 USA Dollar var. Det lär finnas 10 män till som var med på flaket. Samtliga var i dålig kondition, smutsiga och hungriga. De hade bara släppts av bilen för att klara sig själva. Vilka otroligt samvetslösa människor det finns. Det är dessa människor utan empati som gör vad som helst för att tjäna lite pengar på andras olycka. De är inte tillräckligt intelligenta för att sitta på några högre poster i samhället utan lever på andras olycka i olika former.

Kommentarer
Postat av: trollpackan

Hmmm...ja, utan empati iallafall. De som sitter på höga poster här i samhället tycker ju inte jag att de har visat att de innehar högre intelligens än några andra iallafall...lågkonjunkturen sprider sig ju över hela världen...

2008-10-24 @ 21:54:37
URL: http://www.trollpackan.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Visst det är dåligt att folk tjänar pengar på det sättet. Under mina senaste sex år då jag jobbade med invandrarungdomar/asylsökande har jag tänkt mycket på detta. Men faktum är att detta kanske är det enda sättet för dem att fly, även om det kostar. Jag vet flera som sedan har fått uppehållstillstånd och ett nytt liv här. Och det är ju inte riskfritt att smuggla människor!

2008-10-24 @ 23:59:39
URL: http://www.metrobloggen.se/lilatankar
Postat av: Elena CN

Så tråkigt!

2008-10-25 @ 22:05:16
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0