Kulturfyran om Nobelpriset

Kulturfyran på Kulturbloggen tar dagen till ära upp Nobelpristagaren, fransmannen Le Clézio.

Veckans frågor lyder:

1. Vad tycker du? Var det rätt författare?
    Svar: Det var det alldeles säkert
2. Har du läst något av årets Nobelpristagare?
    Svar: Jag läste 'Allt är vind' för ett par år sedan, minns att jag blev gripen, men bör nog uppdatera mig och läsa om den.

3. Brukar du försöka läsa något av den som vinner Nobelpriset?

     Svar: Ibland, ibland inte. Men jag har nog läst något av de flesta pristagarna, även om jag inte alltid läst det i samband med priset.
4. Vem har inte fått Nobelpriset, och som borde få det?
    Svar: Där är jag enig med de flesta utom Svenska Akademien att det borde Astrid Lindgren fått! Absolut!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Skäms lite,vet inte vem han är,men klart.Somnar man när man läser,sålägger man ner läsandet ;)

2008-10-10 @ 08:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0